יעוץ זוגי

נקלעתם למבוי סתום בקשר? נגמרה האהבה? מישהו בגד באחר? אתם חווים קשיי תקשורת? רבים המון? שתיקות צורמות? אלימות מילולית? חוסר כבוד?  חושבים לפרק את החבילה?

אולי כדאי לעצור רגע את רכבת ההרים? אולי כדאי לשקול על אפשרות לבחון מחדש את הקשר, לנסות לפתור את הבעיות באמצעות יעוץ זוגי קצר ממוקד, שיבדוק אם יש היתכנות להמשך הקשר? לתיקון הפגמים והבעיות? הכי קל לפרק, אבל כדאי שלפני, תדעו שעשיתם הכל, שניסיתם, שנלחמתם אחד על השני.ה וההיפך.

עם השנים נתקלתי בעוד עוד זוגות שהגיעו אליי לכאורה להתגרש, כך לפחות כל אחד מהם הצהיר.

ואז..תוך תהליך גישור, תוך שיחות נפרדות עם כל אחד מהם, גיליתי ניצוץ..הבנתי שלא אבדה התקווה.. הבנתי שהם כועסים, פגועים, עצובים, מיואשים, אך יחד עם זאת הבנתי שהם לא בתחנה האחרונה, שעם יעוץ והכוונה נכונה אפשר ללבן את הבעיות, לפרום את הקשרים והקשיים, לייצר תקשורת טובה ובונה, ולהחזיר את הרכבת שלהם למסלול.

הרבה מאוד פעמים זכיתי להיות שותפה לתהליך שבסיומו זוג שהגיע להתגרש, נשאר יחד, חידש לעיתים נדרים.. לפעמים אני פוגשת בהם בקניון מטיילים עם עוד עגלת תינוק שהצטרף אליהם אחרי ששיקמו את היחסים, ולפעמים אני מוזמנת לחתונת הבן שלהם, אותו הם מלווים לחופה יחד, כזוג נשוי ששרד משבר עמוק אך ניצח אותו.

אז הלכתי ורכשתי כלים מקצועיים באוניברסיטת בר אילן, ואני מחזיקה בתעודה של מנטורית ומורת דרך למערכות יחסים וזוגיות, ומלווה זוגות לפרק הבא בחייהם, כשלפעמים הפרק הזה הוא פרק ב' אך עם אותו פרטנר. הזוגיות משנה פניה, הקודמת הפגומה מתחלפת בחדשה וטובה יותר, כנה יותר, יציבה יותר. זכרו להתגרש תמיד אפשר כמוצא אחרון…למה לא לתת צ'אנס למה שכבר כאן וקיים.

כמי שעברה בעצמה הליך גירושין, וכמי שנישאה בשנית לאדם שהתגרש בעצמו, כמי שמצויה בפרק ב' עם ילדים משני הצדדים מפרק א', ועם ילד משותף מפרק ב', אני יודעת מה זה משבר בנישואין, יודעת כמה קל לפרק, לסיים, לשבור. דווקא מהמקום הזה, אני גם יודעת שהיכן שיש חריצים וסדקים, משם נכנסת השמש…

יעוץ זוגי